gyroid wallpaper

Just a wallpaper.

Просто обоина.

someXX alt text

Gyroid was made after this tutorial:

Гироид делал по этому туториалу:

Originally I wanted cracks to be more thick, like on 1920x1080 version.
They were made with voronoi texture in displacement material node.

Изначально хотелось, чтобы трещины были толще, как на версии 1920x1080.
Делал через вороной дисплейсмент.

some alt text

But it comes out that niether displacement node nor ‘bump to normal’ method can do the same thickness in 5k resolution, because:

Но оказалось, что ни ноды дисплейсмента, ни ‘bump to normal’ не дают возможности сделать трещины толще, тк дисплейсмент завязан на разрешении картинки:

https://community.amd.com/thread/228970

some alt text

I have also tried to put the same voronoi texture into the displacement modifier, but there is no way to control the thickness of voronoi cells either.
I came to a conclusion that I need to make separate texture if I want to make voronoi cell lines thicker on 5k version and then put it into the bump node and then into the normal node.

Я так же пытался сделать трещины через дисплейсмент модифаер, но там тоже не возможности менять трещины.
Пришёл к выводу, что единственный выход - это сделать отельную текстуру с такими трещинами, которые бы меня устроили именно на назрешении в 5к, и потом засунуть их в нормал мапу.

Few screenshots:

Пара скриншотов:

some alt text
some alt text
some alt text